TRIIIPLE / Abeceda 17-letnika (2008)

Ko sem pisal recenzijo plate Pepel in kri, sem dejal, da od naslednjega tega albuma ne pričakujem kakšnega večjega preskoka v kvaliteti. Sploh zato, ker se ve, da je bila Abeceda 17 letnika posneta še pred Pepelom in krvjo. Še najlažje bi bilo za tokratno recenzijo torej kar prekopirati prejšnjo.

A tako ne gre. Vseeno obstajajo določene razlike med obema platama, še več pa je skupnih točk.

Abeceda je nekoliko bolj pozitivno obarvana. Čeprav so teme še vedno dokaj negativne pa so podlage malce bolj živahne. Govora je tokrat o hinavščini, ljubicah, (ne)kolegih, o Velenjskih ulicah,… TrIIIple se loti kar težkih tem za svoja leta, kar po eni strani lahko kaže na njegovo izkušenost, po drugi pa se včasih tudi malo izgubi v pointu, kar kaže, da mogoče vseeno le še ni tako zelo izkušen. Kakorkoli, ostaja zvest svojemu stilu in tematikam.

Gostov je tokrat manj, najbolj pa izstopa Zlatko. Če bi bilo bolje, da bi bilo gostov več, je stvar presoje posameznika; sam pa mislim, da bi bilo bolje, da bi se slišalo še koga.

Zvok je podobno underground kot pri Pepelu in krvi, kar je škoda, saj ne omogoča prav dobre glasne poslušalske izkušnje. Kar se tiče podlag, so nekatere sicer delo domačih avtorjev, je pa kar nekaj sposojenih. Tudi to štejem v minus, saj se mi zdi, da se lahko na slo rap albumu predstavijo poleg slovenskega raperja tudi producentje/bitmejkerji. Sploh na takih nizkoproračunskih zadevah bi lahko svoj talent pokazal kakšen še neodkrit biser. Glede na to, da TrIIIple že sodeluje tudi z nekaterimi bolj priznanimi producenti, si lahko na naslednjem albumu obetamo več dobrih domačih podlag.

Me pa na Abecedi 17 letnika še vedno moti tisto, kar me tudi sicer najbolj moti pri TrIIIplu. Gre za preveč monoton flow; premalo je igranja z rimami v posameznem komadu, ker so si po tej plati komadi tudi zelo podobni, vse skupaj izzveni isto. TrIIIple bi moral drugače zlagati rime, bolj raznoliko, menjati flow med samo kitico, stopnjevati komad pa tudi ustvarjati vzdušje s spuščanjem in dviganjem glasu oz. spreminjanjem tempa. Že s samim glasom mora artist znati peljati komad in pritegniti poslušalca. Enakomerne in na zelo podoben način postavljene besede in rime pa tega ne dopuščajo, poslušalec težko pade v komad. Pri TrIIIplu težko rečeš, da ti je en del komada boljši od drugega. To pa zato, ker so si vsi deli podobni. Če pa bi se v enem delu bolj igral, bi si ta del tudi bolj zapomnili. Sicer na različnih komadi skuša imeti drugačen glas in flow, a v osnovi je vse skupaj res zelo podobno. Nekako ni pravega prilagajanja bitu in melodijam,oziroma bi lahko bilo boljše. Je pa zanimivo, da na veliko komadih odpoje refren. Tega je pri nas kar dosti, čeprav se nekaterim zaradi tega očita komercialnost.. A to je že tema za kak drug esej, knjigo…

Kar kmalu bomo videli, če bo TrIIIple kaj upošteval moje mnenje – 4. album je namreč tudi že na poti. Tokrat bi znal biti vsaj zvok boljši. Verjetno je TrIIIple kar prvak v Sloveniji po snemanju komadov in izdajanju albumov. Če je to dobro, naj oceni vsak sam. Moje mnenje pa je, da kvantiteta lahko prinese kvaliteto, če se gradi na konstruktivnih (samo)kritikah in poskuša biti vsakič boljši. Ostajati zvest samemu sebi, a vseeno poskušati nove stvari, iskati pravo mero in paziti na besede v rimah je pot, ki TrIIIpla lahko popelje (še)više po kvalitetni lestvici.

Za konec pa še končna ocena – kateri album je boljši; Abeceda ali Pepel? Rezultat naj bo izenačen, morda bi bilo najbolje združiti tisto najboljše z obeh na en plošček.

Seznam pesmi:

1. TrIIIple – Napoved (intro)
2. TrIIIple – Plava nimfomanka
3. TrIIIple – Vse te lubice ft. O-Dogg
4. TrIIIple – Iz dneva u dan
5. TrIIIple – To je mesto ft. Mato MC & Jocker
6. TrIIIple – Na drugi strani ft. Nino
7. TrIIIple – Visja sila
8. TrIIIple – Maska
9. TrIIIple – Vidla je
10. TrIIIple – Kdo je gangsta
11. TrIIIple – Zelim si ft. Zlatko Cordic
12. TrIIIple – Ljudje
13. TrIIIple – Izpoved (outro)
14. TrIIIple – Stop lejga ft. Buljo

Komentarji

komentarjev

Za komentiranje je potrebno biti prijavljen. Prijava

Komentiraj