ZIEBANE / Nočem na radije

Tale intervju se je zgodil, ko je bil Ziebane gost na Radiu Samih Norcev, kmalu po izidu njegove plošče Robotank.

Kakšni so občutki ob novi plati?
Občutki so klasični. Mal mam v žepu denarja trenutno, ker je blo treba vložiti, sicer pa super. Zaenkrat sicer prodaja kaže mal slabše kot prejšnja, kar je za pričakovat – spet ni klasičen medij kot so cd, dvd, več tako, zdej prevladuje internet. Ampak cd, dvd ma 50 let garancije, internet ne vemo jutri, kaj bo z njim, ne.

Zdaj se nekaj govori o plačljivosti interneta in posebnih dovoljenjih…
To se je govorilo nekje dve leti nazaj, vem tudi, da je Ljudmila Novak bila za to, da je glasovala za to v evropskem parlamentu. Ampak potem niso sprejeli.

Kakšen je točen naslov plate?
=Ziebane = Robotank. Tako je nekako grafično boljše zgledalo, pa zato da se malo razlikuje.

Spreminjal pa si tudi svoje ime (z.ieban.e tm, Ziebane tm, Ziebane). Kako to in kje se je tm oznaka izgubila? Ker te itak noben ne kopira?
S temi pikami sem sam sebi pljunu v skledo. Recimo, jz pogooglam sebe kdaj in zdej “ziebane” nekaj najde, tisto s pikami pa nadje ogromno zadetkov najde, tako da ohranjam zdej simpl. “Trademark” pa danes ni več tako aktualno kot je bilo to pred leti. Kar se pa kopiranja tiče: mogoče pa ne bi blo slabo, da kdo kaj skopira, da tud drugi začnejo mal po svoje razmišljat. Mnogi ljudje bi radi nekaj postali pa nekako ne postanejo, tako da, dejte postat.

Na plošči imaš komad Treba hip-hop (nazaj vzet). Komu ga je treba vzeti pa komu ga je treba dati?
Treba ga je domov prinest. Ta moja generacija smo druga generacija tistega pravega slovenskega
hip-hopa. In to so bli dobri cajti! Če poslušamo na primer 5 minutes of fame, kjer je hip-hop še bil ustvarjalen. Danes pa je vse skupaj zlo malo ustvarjalnega. Saj je mnogokdo že reku, da je težko danes zagovarjat hip-hop. Zato pa se dajmo potrudit, dajmo ga nazaj vzet, dejmo narest dobrega! S tem apeliram na te mlajšega generacije, ki so odlični in imajo ogromno perspektive za še izboljšat svojo glasbo. Apeliram pa tud na starejše: dejte, pizda, ga vzet nazaj!

Misliš, da je problem, da je danes tudi lažje delati muzko? Da je zato manj kreativnosti?
Mogoče je lažji, ja. Pa sej ne more vsak bit dober, spet. Sej ne rečem, da sm js dober. Mislim, je poplava totalna. Vsak ima PCja, včasih ni bilo tega, si moru se potrudit na različne načine.

Pa, ali je to, kar ti delaš, oziroma si naredil s tretjo plato, sploh še hip-hop?
To boste ocenjevali vi. Jz mislim, da je, sej vsebuje elemente hip-hopa.In to je hip-hop. Zakaj bi  moru bit isti? Tole ploščo pa definiram sicer kot elektro-punk.

Zakaj si sploh začel delati tako glasbo?
Pizda, ne vem, ne vem, ne vem. Predvsem, zakaj se zdi, da je tako drugačna? Jz delam glasbo 15 let in v nekem trenutku so bili seveda neki klasični hip-hop – z Bronxtarzi smo ogromno nekih klasičnega hip-hopa delali, jaz sem bil tam producer. In, ko toliko časa eno in isto trobiš, potem vidiš in tudi odkriješ ogromno nekih možnosti. Mislim, da me sami okvirji hiphopa nekako zadržujejo, da se preko tega ne da vsega izraziti. Tam nimaš kaj, ponavadi zarolaš nek sample in loopaš… Jz komot naredim v enem mescu 100 hiphoperskih loopov, ampak zase ne bom nobenega uporabil, želim nekaj drugea poskusit zase. Sej za druge, ko pridejo kaki naročniki zunanji alpa za kako video produkcijo, se vržejo neki loopi not. Nočem več spadat v te okvirje, premalo mi je.

Zanimiv je komad Love gay policijska romanca, v bistvu skoraj R’n’B. Je to resnična zgodba?
Ja ta je čisto resnična in tako je bilo. Glasba mi je bolj zanimiva, ker sm poslušu Bajago in z njim koncertiral nekaj časa. Sva kar v redu prijatla postala; vedno je bil vesel, ko me je vidu, enako js. In sm potem tega veliko preposlušal in sm tm našu eno njegovo pesem, tako na 45 tempa. To je pa na pol 90, kar je hip-hop. In sm potem reku, pizda čemo poskusit to. Sicer je pa po resničnem, da.

Kaj pa ostali? Že naslovi so zanimi: Čistilka odnaša kosovne odpadke, Bil je človek v Peruju, Pizde srebrne, … Od kje ideje, od kje ti koncepti?
Hmm… pa sej ne sme bit vse isto, ne! Mislim, kaj bi blo najlažje rečt: “je, Velenje!” al kaj? Mislim, fuck Velenje, a veš.

Kako pa nastanejo potem tvoji komadi?
Ja, muziko delam skos, ves čas nekaj tipkam gor in to. Tekste pa pišem … zdej sm predvsem opazu, za to ploščo, da se zalotim, da po kakih forumih skačem alpa po knjigah in vedno najdem kako zanimivo stvar not. In potem prepisuješ malček stvari in ko potrebuješ tekst, maš tam 15, 20 notepadov z not ful čačkami. Potem to zlepiš  nekak skup, sej potem dobi nek smisel vse skup. Mislim, da.

Imaš pa tokrat samo enega gosta, kar se tiče MC-jev.
Ja, glede na to, da je bil prejšnji – V sodelovanju s poklicnim kolegijem – kar ekstra, mislim da kar vsak drugi komad z gosti, pa tokrat nisem imel takega interesa spet čakat ljudi in to… Še tale komad je bil zelo pod vprašajem. Zadnji teden pred tiskom se je moj brat Princip odloču, da bi bil gor. Potem je pa še en basist, mi je odigral nekaj, pa dva naimatorja, oziroma en, ki je snemu pa en animator. Nisem kaj dosti ljudi prosu, da bi prišli. Čukurja sem prosu, pa se spet ni odzval. To je hec.

Kako pa misliš, da bi se znašli MC-ji na te tvoje podlage. To je vseeno zelo drugačno od tega, kar jih večina počne.
Mislim, da bi se odlično znašli. Še bolj bi lahko pokazali oziroma zimprovizirali, kar želijo zimprovizirat.

Vsaka pesem na DVD-ju pa ima tudi video verzijo. Si to vse sam naredil?
Ja, razen dveh videov. Enega je delal Jasenko Ivančević, animacijo za enega, drugega pa Mladen Stropnik. Zanimivo tu je, da je Jasenko Ivančević bivši učenec od Stropnika. Mladen Stropnik je pa ful ful hud, tak zlo dober za art video, tut sva v preteklosti zmagovala ne nekih bienalih. Ostalo pa sam ja. Zdej pa zakaj, zakaj? Ker nekaj videov sm itak mel gotovih pa sem reku pa dejmo za vse naredit. Plus to, če nekdo naredi video in potem s tistim videom sere po forumih: “poglejte moj nov video”, to je brezveze. Js sm reku, da čem dat eno videoploščo in bom pol tiho spet do naslednje plošče.

Koliko časa pa si potem delal to ploščo? Koliko časa si snemal glasbo, koliko časa pa si risal?
Ja, zafukano je bilo risat, posebej kar je frame by frame. Uporabil sem na primer Paint, v katerem je to še težje. En je nastajal celo eno leto, tk postopoma, da mi prsti ne odpadejo, ker tablice nimam – to je na miško vse. V zadnjih treh mesecih pa sem dokončal to za video. Muzika pa tudi leto, v zadnjem letu.

Ali je možno, da je bil kateri od bitov narejen v neki klasični obliki prvotno, pa si ga potem “umazal”, dodal distort ipd.?
Želel sem dat na vse distorzijo, čim več. Na začetku so verjetno vsi res klasični, dokler ni finiš narjen.

Recimo Skodrane trepalnice mi delujejo take, da če daš nek filter na ušesa, si lahko predstavljaš, kako bi zvenelo v čisti obliki – into bi lahko bil celo hit zakakega drugega artista. Nekako se mi zdi, da izstopa.
Skodrane trepalnice ma spod nek 12 bitni ritem. Un, hiphop iz devetdesetih, gor pa čist lepo klavirček pa trije rifi, en je celo tak malo bolj znan, so ga verjetno že uporabljali. Čist simpl, c dur. In potem niti ni potreboval basa ta komad in sploh ni bil namenjen gor za na ploščo. Pol pa, ko sm še enkrat preposlušu komade, sm reku tale mi je lep, pa sm pol hitr video naredu – lih se je izšlo.

V oči pade tudi veliko tehničnih izrazov, garancija, da bo delovalo, kje bo delovalo, vse to.
Seveda. Ko jz kupujem stvar, je fajn, da je razloženo. Zdej, jz ne vem, kaki so zakonitu v Sloveniji, po mojm mora na vsakem produktu pisat nekaj takega, da človek ve, kaj kupuje. Ker, kaj bi se zgodilo? Nekdo bi to kupoval in dajal v cd player, tako kot se je že zgodilo… Ampak gor lepo piše, da je DVD.

Boš dal spote na internet, da bodo lahko tudi “ta škrti” videli?
Zaenkrat ne, jz moram pokrit strošek. V celi obliki ne bo vsaj še par let. Bosta po postopoma en, dva, mogoče trije; pa bo potem hype vsakega posebej: “yo, tu je nov spot!”

Kar nekaj ljudi, artistov je bilo navdušenih nad tvojim nastopom na Rap ubija noč.
Ravno v tem tednu sm mel čas pa sem poslušal – ni blo ravno najbolje. Tu je tudi ta radijski zvok, ki zbije bas in vse to. Je blo pa super, ti fantje in pa tud dekleta, sm se super zabavali, skadili en kup in se zlo dobr zabavali. Kar sem slišal, so bili vsi odlični, tako da … še naprej!

Imam občutek, da se ti ob ustvarjanju svoje glasbe zelo zabavaš.
Ko gre to v živo, je čist drugače, maš vse ude, razen enega zaposlene, torej na nogah efekti, v rokah mikrofon, v drugi pa vse drugo – ja, zelo zabavno!

Ali bi bilo nefer, označiti te za samotarja?
Ne, jz se imam definitvno za samotarja! Ravno me je vprašala kolegica, če grem kaj na dopust. Sm reku, da meni je dost, da bi mel dva tedna frai in da bi brez kakih deadlineov programiral, doma po svoje. Vozim se zlo nerad, bilokam. Morje mi je idealno kilo soli pa banja, če je že treba. Če je res nujno it kam, potem grem, sicer pa … Sm čist popolnoma zadovoljen sam.

V glasbenem smislu pa: daš ven plato, potem pa te ni, vse tiho, nato pa naenkrat nova plata, dvd, videi za vsak komad…
Pa zakaj bi se ponavljal skos pa vsak dan? Naredim ploščo vsake tri leta in tud čez tri leta bo nekaj, ampak to naj ostane presenečenje. Se pa že zdej dela in bo čist bolj napredno kot pa je tole. Zadnje leto sm tut mel službo in ni blo časa, sm tut špile vse odpovedal. Pač, človk se naveliča eno in isto vedno prepevat, in tud verjetno poslušalci.

Tudi gostuješ ne prav veliko na drugih komadih.
Bolj bite ja. Zdej delam za Mladicha iz Slovenj Gradca, to bo zlo dobro. Blo mi zlo dobro z N’tokom, če bi me povabu. Oziroma, če bi me kdorkoli povabu. S starimi prijatelji že delam, mladih pa niti ne poznam.

Kaj pa Velenjska scena? Vemo, bolj gangsta scena in so tudi popularni, ti pa na drugi strani nekaj čisto svojega. Njih radiji praktično ne vrtijo (itak), ampak ali misliš, da ti pa imaš več šans priti v eter, ker imaš vseeno bolj široko zastavljeno glasbo?

Jz, prvo kot prvo, nočm na radije. Na to ne bi znal odgovorit. Jz pridem na Radio Samih Norcev, ker je namenjen temu, ker tut se dobr poznamo in vemo, da to ni komerciala. Smo meli pred leti popevko tedna pa hit meseca, ampak danes tega ne potrebujem. Tud mi ne bi blo všeč, da se ekstra vrti.

Imaš občutek, da si dobil kako novo poslušalstvo s to novo plato?
Študentje so vedno razumeli to glasbo mojo in jim je všeč. Zadnjič so me ful presentli, sm šu za vikend ven in je nekdo reku, da bodo zarolali na platnu. Nč napovedano, kar je super, ker ni treba nič napovedat. So dali gor in sem jih 20 prodal takoj. Študenti so kul, ja. Se ve, da so to bl taki intelektualni, publika razmišljujoča.

Kaj pa feedback od naših artistov?
Ico mi je napisal na đutub, da mu je všeč. Keri majo so rekli, da je nekaj novega fresh. Sicer pa z artisti nism kej dost govoril, ker se ne sučem v teh krogih.

Ponavadi artisti, ko izdajo plato, že načrtujejo ali snemajo novo. Je pri tebi tudi kaj takega?
Ja, sam ne povem, kaj bo! Sej bo težko za kopirat, ampak vseeno ne povem. Čez tri leta … Ne bo pa ničemur, kar je do zdej bilo, bilo podobno. Bo ena zafukan zadeva… Ne, niti namiga! Se že dela, bo pa tut glasba zraven…

You must be logged in to post a comment Login

Leave a Reply